חפש בבלוג זה

יום שני, 15 בינואר 2018

הסימולקרה של הסופר

בערך פעם בשבוע אני מזמינה אוכל מהסופר.
אני מבצעת את ההזמנה באינטרנט. השילוב הזה בין הנוחות המתפנקת של ההזמנה לעיסוק בפרטי הפרטים של המזון, גורם לי להרגיש כמו אחת מגיבורותיה הבורגניות של תמר גלבץ (ואולי גיבורתה הבורגנית האחת ויחידה? בכל מקרה תמיד חשבתי שהיא כותבת על עצמה).

אני לוחצת על תפוזים, אפרסמונים, סלמון, עגבניות חממה. גם על סלט חצילים. 

יש סוג אחד שאני נורא אוהבת אבל הוא יקר ממש. במקומו אני קונה בדרך כלל את הסקנד בסט. סלט חצילים קלויים בשמן זית. אני חושבת שהוא של "צבר", אבל מה שבעיקר זכור לי זה שכתוב עליו "רפי כהן". ליתר דיוק, זה סלט מ"סדרת סלטי השף רפי כהן". במינימליזם הפואטי של קטלוג שופרסל אונליין, המוצר נקרא "חציל בשמן זית רפי כהן". יש גם "חציל פיקנטי רפי כהן" וכמובן "חציל בטעם כבד רפי כהן", שמעלה בי מחשבות קניבליות. 

רפי כהן האמיתי יכול לפשוט את הרגל, לצאת מן הדעת, לסגור את כל מסעדותיו, להפסיק להגיש חצילים, לנטוש כל עיסוק שהוא באוכל, לרדת למחתרת, אפילו למות. אבל "סדרת רפי כהן" לעד תכון. ולא סתם תכון. אני עדיין אמשיך לחשוב שזה סלט החצילים השני הכי טעים שאני מכירה. מעניין מי באמת אחראי למתכון הזה. מי ממשיך לקלות בהתמדה את החצילים המשוחים בשמן ולהחתים אותם תחת חותמתו של השף הנעדר. כמו איזה נתין קולחוז נידח באימפריה מתפרקת שממשיך לעמול בשקידה נמלולית למען המשטר, החדשות על העולם החדש עדיין לא הגיעו אליו. אולי אף פעם לא יגיעו.

האינטרנט אומר שהצלמת היא http://vanessamckeown.tictail.com/
אבל באתר שלה לא מצאתי את המקור
בקיצור, סימולקרה

4 תגובות:

KAL אמר/ה...

הי
הפוסט שלך מאוד יפה ומפרגן, אז חשבתי לתת כמה תשובות לשאלות:
1. המתכון פותח על ידי רפי כהן בעצמו
2. בליווי צמוד של רפי, למדנו במפעל איך ליצר את המוצרים בדיוק כמו שהוא רצה
3. אנחנו ממשיכים ליצר את המוצרים האהובים לפי המתכון האהוב

בברכה
יאיר
טכנולוג ראשי - סלטי צבר

marjorie morningstar אמר/ה...

זו הייתה תגובה שלא ציפיתי לה :)
תודה לך על האינפורמציה.

Polka Dot אמר/ה...

עשית חשק לנסות את הסלט הזה:) יאיר הטכנולוג הראשי בטח ישמח לשמוע את זה גם...
ו...איזה כיף שחזרת לעדכן את הבלוג בתדירות גבוהה:)

marjorie morningstar אמר/ה...

תודה :) אני מדגישה שעדיין מדובר בסקנד בסט. הסלט חצילים הכי טעים הוא של סלטי משני, אבל הוא עולה כמוני בערך, בקטע ממש תמוה.

עיצוב Picture Window. מופעל על ידי Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...