חפש בבלוג זה

יום שני, 16 באפריל 2012

כשהמציאות טופחת על פרצופך

באחד מערבי סוף השבוע הארוך יצאנו - חבר שלי ואני - לאיזה אירוע של חברים שלו בפאב מדובר (של סחים נורא) במרכז העיר. זה היה יום קצת מתיש בשבילי - עבדתי במשמרת בוקר שדי עייפה אותי, אחריה אמנם הרבצתי שנ"צ מפנקת, אבל לא ארוכה כמו שרציתי. אחרי השנ"צ נפגשתי עם חברה שלא ראיתי מיליון שנה והתגעגעתי אליה מאוד.

כשחבר שלי רצה לצאת לעבר מפגש החברים, יצא שהייתי עוד בביגוד לא רשמי בעליל - סתם ג'ינס (בהיר מדי וקרוע מדי. סוג של חטא אופנתי), סתם כפכפים וסתם חולצה אפורה עם קרדיגן כוכבים מעליה. זה התאים בול לדייט-שישי-אחה"צ עם חברה בבית קפה, אבל לא היה מדוגם מספיק (לדעתי) ל"יציאה" רשמית. הג'ינס היה צ'קמוק והטי שרט ארוכה מדי. גם הייתה לחות היסטרית באוויר, מה שהצריך תסרוקת מתוחכמת ועתירת סיכות סבתא, או לפחות איזה שליכטה של מוס-פול-מיטשל כדי שהשיער שלי לא ייראה כמו פרווה של קוקר ספנייל.

אבל לא רציתי לעכב את חבר שלי. אז שכנעתי את עצמי מול המראה שאני נראית דווקא נורא מגניבה ולא מתאמצת - בניגוד לכל הפקאצות שנפגוש הערב. גם העובדה שירדתי (ואין לי מושג איך. בחיי) קילו וחצי* סייעה בשכנוע העצמי. אז יצאנו כך. רק הוספתי מסקרה ואת ז'קט הקורדרוי הנאמן שלי.

די שכחתי מהאירוע הזה עד היום בבוקר, כשגיליתי תמונה שלי משם בפייסבוק. אוף, היא הפריכה את כל מה שחשבתי על עצמי באותו הערב. אני נראית שם פשוט מדובללת ומוזנחת. כמה מאכזב. אני חושבת שהיכולת להיראות קז'ואלית-נונשלנטית ומגניבה בלי להתאמץ שמורה בעיקר לבחורות עם שיער חלק, ששוקלות מתחת לחמישים קילוגרם. כדי לשוות לעצמי את המראה הלא מתאמץ אני צריכה לפחות 45 דקות הכנה.

------------

*אגב הקילו וחצי האלה - אני לא מאמינה להם גם כי זה לא הגיוני (פסח ובכלל), וגם כי הם לא ממש ניכרים.

------------

עוד משהו קטן: החלטתי לעבור לקנות חלב בשקיות, במקום בקרטונים. שקיות הן יותר זולות ובעיקר פחות מזהמות (תופסות פחות נפח וניתנות למחזור - לעומת קרטונים שהם מיקס בלתי ניתן להפרדה של פלסטיק וקרטון). קשה לי לעבור מתיאוריה לפרקטיקה כי אני לא מוצאת בשום מקום קנקן שמתאים לשקית חלב. מישהו יודע איפה יש?

15 תגובות:

danra אמר/ה...

אני רוצה לכתוב לך משהו מעודד, שבטוח לא ראית טוב בתמונות או משהו, אבל למען האמת את מתארת בדיוק מה שאני חושבת על המראה הלא מתאמץ שבשביל להשיג אותו צריך לפנות מספיק זמן מראש...

* שום כוח בעולם לא ישכנע אותי לעבור לשקיות חלב...

Michal (Skeletons Out of Closet) אמר/ה...

על הבגדים:
לקח לי 22 שנה כדי לגלות שרוב המהממות הטבעיות האלה מאופרות בצבעים טבעיים כדי להדגיש תווי פנים. ואז הבנתי שחובה עלי להפסיק לצאת כמו ג'וחה מהבית כשאין לי זמן להתארגן, כי אפילו המהממות עובדות על להיות מהממות קודם.
לצערי את כל הקטע של השיער עוד לא הפנמתי ואני מקווה שפיה קטנה תבוא ותלמד אותי איך לסדר אותו.

על החלב:
חצי חינם (בשרונים יש קונה שלמה של כלי בית) ובכל חנות כלי בית (ששת או חנות קטנה של שוק).
אני גם הייתי קונה שקיות אבל קשה יותר לשמור עליו כשהוא בשקית (מתקלקל מהר יותר) ואני מספיק שלומיאלית בשביל לשפוך על עצמי חלב.
בחינ חינם יש גם מבצע קבוע של 2 חלב ב-10 ש"ח כך שהמחיר יוצא סביר.

קרן אמר/ה...

לי היה רגע התגלות כזה לפני 5 שנים, אז הבנתי שמעל גיל 20 צריך להיות מאוד לא נונשלנטית בכדי להראות נונשלנטית.

אגב, הטריק שלי לעצלנות הזו הוא קרם פנים עם צבע. אם לא טרחתי להתאפר בכלל, הוא לפחות נותן גוון אחיד יחסית לעור. מעניין מתי יגיע השלב שגם זה כבר לא מספיק.

אנונימי אמר/ה...

שמתי לב לקשר המעניין שבין "טופחת" ל"מטופחת" (-:

marjorie morningstar אמר/ה...

מדכא מה שאת כותבת. מוכיח לי שוב שאין כמעט בחורות שאוהבות את עצמן באמת ושלמות עם עצמן ויהי-מה (אנחנו חיים בחברה ששונאת נשים, שמלאה בנשים ששונאות את עצמן). לגבי החלב - הורג אותי שהקרטונים הם פשוט נצחיים(!) - מין יציר אנוש שלא ניתן לכלותו בשום אופן. אני מוכנה להקריב את הנוחות שלי עבור זה, מה גם שההבדל לא כזה מהותי בעיני (ואם זה מה שיגרום לי לצרוך פחות חלב בכלל, וקפה בפרט, מה טוב).

marjorie morningstar אמר/ה...

אני קצת למדתי איך לסדר את השיער, אבל זה אף פעם לא עניין של שניות - כמעט בלתי אפשרי לצאת מהבית ספונטנית ומעלפת :P

לגבי החלב - המחיר פחות האישיו מבחינתי, ובטח לא אתגלגל עד קניון שרונים בשביל הנ"ל, אבל תודה.

marjorie morningstar אמר/ה...

גם אני נקשרתי לאחרונה ל-BB קרם של גרנייה, הוא באמת משפר תוצאות בקלות ובמהירות יחסית (ואני אף פעם לא התחברתי לדמי-מייקאפים. משהו במרקם שלהם נטה לעצבן אותי).

marjorie morningstar אמר/ה...

זה דווקא לא בכוונה - אני שונאת את המילה "מטופחת", היא מזכירה לי את פנינה רוזנבלום ואודטה שוורץ.

אנונימי אמר/ה...

אולי המקור הוא שנאת נשים, אולי לא, בכל מקרה לא נראה לי שצריך לחפור כל כך לעומק, כי מה שקובע הוא "מבחן הכיף" - אם את נהנית מה"פרוצדורה" האסתטית, אין בה רע. זה לא שונה בעיניי מההנאה של אמן מול יצירת האמנות שלו.

marjorie morningstar אמר/ה...

אני מאוד אוהבת להתאפר, החוויה היא ממש שיעור בציור מבחינתי. הבעיה שלי היא עם המטען הרגשי שנלווה להיעדר איפור וגם עם הטרמינולוגיה הנלווית - קונסילר וקורקטור? זו לא האדרה עצמית, אלא רצון להעלים את עצמך.

התלות הבלתי אמצעית ב"מקצה שיפורים" מפריעה לי. אם את מרגישה שאת לא שווה מבט ביום שבו לא הדגשת את עצמות הלחיים, זה רע.

מאי אמר/ה...

אני מתחת ל 50 קילו עם שיער חלק ואני נראית נורא שאני מנסה לא להתאמץ. אז זה חל כמעט על כולן.
אולי אם הייתי יותר מ1.53 מ' ועור פנים פחות מעצבן.

marjorie morningstar אמר/ה...

שברת לי עכשיו את האשליה :)

danra אמר/ה...

לא לא... את מקשרת את המודעות העצמית למראה ל"שנאת נשים" או לעובדה שנשים לא אוהבות את עצמן. אני לא יוצאת מהנקודה הזו אלא מהנקודה שכל אחת רוצה להיראות הכי טוב, כי זה נעים יותר ולמה לא בעצם?
זה שמישהי תשלים אם השחורים מתחת לעין אומר שהיא יותר אוהבת את עצמה ממי ששמה קונסילר?... קצת תלוש לא?.... להעלים את עצמך בגלל הקונסילר? מופרך לגמרי.

marjorie morningstar אמר/ה...

זו פשוט משמעות המילה. טו קונסיל.

danra אמר/ה...

ברור לי שזו משמעות המילה, את פשוט לקחת אותה רחוק מדי עם "הרצון להעלים את עצמך" שכתבת בתגובה פה ולזה התייחסתי. כן, מופרך לטעמי...

עיצוב Picture Window. מופעל על ידי Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...