חפש בבלוג זה

יום רביעי, 5 בספטמבר 2012

little baby nothing

יש איזו בחורה שעובדת איתי, שאני באמת מחבבת ונהנית להעביר בחברתה את המשמרות. היא טובה במה שהיא עושה, ונראית לי באופן כללי בחורה די מוצלחת (שגם נראית טוב).

אבל - זה היה בלתי נמנע, ה"אבל" הזה - יש לה נטייה מוזרה לדבר כמו תינוקת. לא "בו בו גו גו", אלא פשוט לדבר במעין קול תינוקי ומתפנק שכזה, שמורח את המילים ומשווה לה אצטלה לא אינטליגנטית במיוחד. ואני יודעת שיש בה יותר מזה! כשאנחנו מדברות אחד-על -אחד זה פחות מורגש - לפעמים לא מורגש כלל. אני אהיה זהירה ובכל זאת אומר שלדעתי, היא משתמשת בטון הזה בעיקר בדיבור עם גברים.

כששמתי לב לזה לראשונה, זה הדהים אותי. לא חשבתי שהתופעה הזאת עדיין קיימת, זה נראה לי כמו טרנד שחלף לו לפני עשור (זוכרים? בנות שמדברות בקול תינוקי ומתפנק? לא פגשתי כאלו מאז החטיבה). כשהייתי נערה ונתקלתי בתופעה הזו, רוב הבנות שדיברו ככה היו מאוד סלף-סנטרד ונראו גם בטוחות בעצמן. במקרה הזה, היא נראית לי נורא פגיעה ומעוררת בי המון אמפתיה ורחמים. אני באמת דואגת לה. מה הוביל אותה להתנהגות הזאת, ולמסקנה שהדרך הנכונה להתנהל בעולם הזה היא להקטין את עצמה (גם מנטלית)? שורת דייטים טראומטית? אולי היחס המגעיל של חלק מהאנשים שעובדים אצלנו?

אני לא זוכרת שהיא דיברה ככה כשהיא התחילה אצלנו, ולכן נראה לי שזה משהו שהתפתח במהלך החודשים האחרונים. בזמן האחרון התחלתי לשים לב שהיא גם הולכת בצורה שתואמת את הטון הזה, במין אופן שאולי הייתי מטופפת בו כשהייתי בת עשר, כשרציתי שיגידו שאני חמודה.

נזכרתי בזה שוב כשקראתי איזו כתבה על שובו של טרנד הקוקיות (AS IF! אולי עגבניות, וגם זה בקושי. אבל אני סוטה מהנושא..) שאזכרה איזו אפיזודה ב"רוק 30" על עובדת שטינה פיי שוכרת, שהקטע שלה הוא להיות "תינוקת סקסית".


אני חושבת ש-18 השניות האלו מסכמות די טוב את כל מה שכתבתי (אם כי במקרה הזה, הבחורה הבלונדינית מאוד בטוחה בעצמה ולא משדרת פגיעות כלל).

ולסיום - השיר הבא מוקדש לאותה בחורה, ובכלל לכל הבחורות שמצאו מפלט בתינוקיות. לבי יוצא אליכן.



9 תגובות:

sefi אמר/ה...

אני נתקלתי במישהי כזאת לפני הרבה שנים באוניברסיטה וזה היה מוציא אותי מדעתי. לא הצלחתי בכלל לדבר עם דבר כה.
אני מלאת רחמים עלייך שאת צריכה לסבול את זה...

תיהי חזקה!

ואני לא מבינה איזה גבר יהיה מוכן לסבול את זה גם.

חנה אמר/ה...

השיר מעולה!

מסכימה איתך לגבי כל מה שאמרת על דיבור תינוקי.

Michal (Skeletons Out of Closet) אמר/ה...

מעניין אם היא מודעת לזה. נשמע שהיא אינטיליגנטית מספיק, אבל לא חשבה מספיק לעומק על כמה שההתיילדות הזו מחלישה אותה. אני מנסה לחשוב על בנות כאלה אבל באמת לא מכירה את המנהג הזה...

לילך הדר אמר/ה...

חייבת להודות שלפעמים אני מדברת ככה עם בן זוגי. זה חצי אירוני משועשע,ובאופן מפתיע די אפקטיבי כשאני רוצה משהו.

אנונימי אמר/ה...

אולי זה יעזור
http://www.voice-healing.com/hebrew/default.asp
אצל גברים מסוימים זה קיים גם, אבל בד"כ הפוך - קול דיבור נמוך יותר מהאמיתי ע"מ לשוות לעצמו יתר סמכותיות. שלום חנוך ידוע בכך שהנמיך והצריד את קולו, שהיה גבוה יחסית והפריע לו.
כשאנחנו "נמוכים" נפשית אנחנו אוטומטית עולים לטון מתיילד ודק יותר, בדומה לטקסים כוחניים אצל בע"ח אחרים.
ירידה מכוונת לצליל נמוך יותר בהחלט עוזרת לצאת ממקומות מוקטנים ולא טובים, אבל יתכן שתעורר מורת רוח (אפילו לא מודעת) אצל זכר האלפא או נקבת האלפא בשטח. נו, אז מה - שכל האלפות יקפצו לנו - בטא שולט!!! (-:

marjorie morningstar אמר/ה...

ספי, האמת שאני בכלל לא ראויה לרחמים במקרה הזה. הלב שלי קצת מתכווץ ואני קצת מתביישת בשבילה בכל פעם שהיא מדברת ככה.

חנה, זה בכלל אלבום מעולה. נזכרתי בו פתאום לאחרונה.

מיכל, אלו בדיוק המחשבות שחלפו לי בראש. בא לי ללוש אותה ולהפוך אותה לבחורה חזקה, שלא מוכנה להתפשר על כבודה העצמי, אבל נראה לי שזה תהליך שצריך לנבוע מפנים.

marjorie morningstar אמר/ה...

לילך, אני יכולה להבין על מה את מדברת. גם לי יש קטעים אינפנטיליים לפעמים עם חבר שלי, אבל זה באופן שונה לחלוטין.

אנונימי, לקישור אני לא מצליחה להיכנס מהטלפון, אז אדחה את זה לאחכ. הקטע של שלום חנוך תמיד הצחיק אותי ובמקביל עורר בי אמפתיה. הוא נשמע כזה דק וצפרגולי ב"למה לי לקחת ללב"..

BeautyBitch אמר/ה...

היא לא צריכה לעצבן אותך לדעתי. היא הקורבן כאן. אנחנו חיות בחברה פטריאכלית, היא נשלטת על ידי זכרים, אז כל אחת מאיתנו מאמצת לה טכניקה או טקטיקה להתמודד איתה, בין אם זו מיניות מתפרצת, או חסידות, אם זו גישת "אני מצויינת בעבודה שלי ורק מקצועית" או "חברמניות" תראו שדיים! ובין אם זו בגישה של , אני ילדה קטנה וטיפשה בבקשה אל תפגעו בי. לוקח המון זמן ואינטרוספקציה כדי לשבור את השבלונה הזו, ועדיין ורבנו (כולל אני כמובן) שבות אליה.

marjorie morningstar אמר/ה...

היא ממש לא מעצבנת אותי. אני בעיקר נבוכה בשבילה.

עיצוב Picture Window. מופעל על ידי Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...