חפש בבלוג זה

יום שלישי, 28 בפברואר 2012

שתי אגדות

שני לינקים מעניינים לאמצע השבוע:

1. אגדה פרסית. במסגרת קיבעון-איראן שלי, אוסף תמונות קצר של טהרן לפני המהפכה האיסלאמית. מדהים ונוגה. כששיתפתי את סבתא שלי בזה, היא סיפרה לי (איך לא ידעתי?) שסולל-בונה הישראלית סייעה לבנות המון מבני ציבור, גשרים ותשתיות אחרות באיראן בשנות השישים:

http://www.foreignpolicy.com/articles/2012/02/15/once_upon_a_time_in_tehran#11

2. אגדה אוניברסלית. הייתי אצל ההורים בסוף השבוע וקראתי (בפעם המי-יודע-כמה) את הספר המקסים "גן החצות של טום". זה ספר ילדים נפלא ומלא בגעגועים. הקסם שלו הוא בפרקטיות אנגלית מצד אחד ויסודות פנטסטיים מופלאים (עם טאצ' נוצרי) מן הצד השני. אחרי שסיימתי לקרוא אותו, הרגשתי שאני מוכרחה לדעת אם עוד אנשים חושבים כמוני והתחלתי לחפש תשובות ברשת. התגלגלתי לספק-אתר-ספק-בלוג הזה: http://www.giborim.co.il/ שמספר על המון ספרי ילדים קסומים שיש בהם משהו מעבר. הפוסט על הספר "מעבר לרוח צפון" נגע אלי במיוחד, כי נזכרתי שגם בגיל שש או שבע - אז קראתי אותו - הרגשתי שמדובר בסיפור לא רגיל.

2 תגובות:

Tal אמר/ה...

בעמודה השמאלית של האתר-ספק-בלוג יש מומלצים, העמודה הזו גרמה לי להזכר באחד הספרים המקסימים שיצא לי לקרוא בשנים האחרונות - "המסע אל קצה העולם" של אדית פאטו. אם לא קראת אותו, יש לי הרגשה שתהני ממנו גם את. הוא לא מושלם אבל הוא מענג מאוד.

ווואו, באיראן היו פעם המון חיפושיות...
מרתק לראות עד כמה כל העולם הופך לאיטו לקיצוני יותר ויותר (עייני ערך החרדים של ימינו שקיצוניים פי כמה וכמה מונים מהחרדים לפני 30 שנים). מעניין מתי יהיה הפיצוץ שיתחיל לגלגל את הכל חזרה למטה. הרי מה שעולה חייב לרדת... אני מקווה...

Unknown אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.
עיצוב Picture Window. מופעל על ידי Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...