חפש בבלוג זה

יום שבת, 3 בדצמבר 2011

מחשבות על חשיפה

היום חברה-של-חברה הצטרפה לעוקבים אחרי הסטטוסים שלי בפייסבוק (subscribers) ובכך עלה מספרם ל-11. כולם, אגב, אנשים שאני לא מכירה כהוא זה (חוץ מאיזה טמבול אחד שהיה איתי בתיכון) ועל כך גאוותי הרבה.

יכול להיות שמעריצי הווירטואליים הפכו לכאלה בגלל תמונת הפרופיל המוצלחת שלי, אבל אני מעדיפה לחשוב שאלו הסטטוסים השנונים שאני מפיקה לפרקים והלינקים הנפלאים שאני ממליצה עליהם. בקיצור, אם כולם כל כך שמחים ומאושרים מהמצב הקיים, למה לא לשפר אותו ולתת להם עוד? הרי מה שאני כותבת כאן הוא פי מיליון יותר מושקע ומעניין.

יש לי כמה שיקולים נגד -
א- אני קצת (הרבה) מתביישת. למרות כל המניפסט השחצני שנשאתי בשורות הקודמות. אולי יצחקו עלי נורא? או יזלזלו בי? (שיטת הסוכן תמזער את הנזקים האלה אבל עדיין, זה יכאב)
ב- ייתכן שאאלץ לצנזר את עצמי. אמנם אני לא מלכלכת פה יותר מדי, אבל חשיפת זהותי תמנע ממני את האופציה לרכל בפה מלא.

זהו, האמת. אבל שיקול א' הוא מהותי ביותר (לפעמים אני חולמת על תרחישים כאלה בלילה, עד כאן הגענו. מצד שני, החלומות שלי ידועים לשמצה כמטופשים במיוחד. אפילו מפקחות במשרד החינוך הצליחו פעם להיכנס לתסריטי הלילה שלי).

מדי פעם אני מפזרת כאן רמז או שניים באשר לזהותי (מתיימרת לחשוב שיש מי שמתעניין. אפשר לחשוב שאני ולווט אנדרגראונד טרום ימי החשיפה) ותוהה אם מישהו ממכריי אכן קורא וישים לב. עד כה, התבדיתי.

8 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אין לי מושג מי את אבל את אדירה. אני מניחה שאת צעירה ממני (ונמוכה ממני :)וגרה במרכז וזהו. את מצחיקה חכמה וכותבת פשוט טוב! וזה מה שחשוב..

אנונימי אמר/ה...

אין תחליף לאנונימיות.
ברגע שתחשפי את עצמך, בלי לשים לב תתחילי לחשוב פעמיים על מילים, ניסוח ו"איך זה נשמע"...

תני לעצמך את מלוא חופש הביטוי ותשארי בארון.
מנסיון אישי :)

VanityGirl אמר/ה...

איך מצטרפים לעוקבים בפייסבוק?

EFRAT ITAH אמר/ה...

מסכימה איתך בעניין הצנזורה העצמית, כשאתה חשוף, אתה (אמור לפחות) לשקול מילים ואם אין עור של פיל...עדיף להישאר אנונימי.

sefi אמר/ה...

גם לי אין מושג מי את ואני בכלל לא חושבת על זה. העולם מלא באנשים שאני לא מכירה ואם הם מעניינים אותי זה נחמד לי ואם לא אז לא.
אני מתקשה להאמין שמישהו יושב בבית ומנסה לנחש מי את. לפי מעט המידע שאת חולקת יש תחושה שאת לא רוצה שידעו ולכן מאוד נוח אפילו לוותר על לנסות לנחש.
אבל הפוסט הזה מעלה את רמת הסקרנות :)

standing ovation אמר/ה...

קשה! גם אני עדיין מתקשה להחליט בנושא.

marjorie morningstar אמר/ה...

קמתי היום בבוקר כשאני תוהה "מה חשבתי לעצמי בכלל? להיחשף? באמת?" אז אני שמחה על כל התגובות שמאששות אותי עוד יותר. ובכל זאת, אני סקרנית לחשוב מה-היה-אם...

ואניטי, הכוונה לא הייתה לפרופיל הבלוג בפייסבוק מאחר ופשוט אין אחד כזה. דיברתי על העוקבים אחרי "אני האמיתית" ולא אחרי האלטר-אגו שלי :)

גם החברות הטובות שלי (פרט לאחת) לא יודעות על הבלוג. ככל שאני חושבת על זה יותר, כל תרחיש חשיפה עתידי נראה לי מוזר. כל דבר שאדבר עליו עם חבריי הם יגידו שהם קראו כבר? או שאצטרך לשמור את החדשות ולהעלות את הגיגי על הכתב רק אחרי ששוחחתי עם חברים? ובכלל - איך עושים דבר כזה? מדביקים בפייסבוק פוסט תחת הכיתוב- "היי, זו אני, יש לי זהות אינטרנטית שאני מטפחת כבר שנתיים" ??

בקיצור, מוזר.

דולורס והענבים אמר/ה...

אני מסכימה מאוד עם התגובה האנונימית הראשונה (למעט עניין הנמוכה ממני), ומאוד מזדהה עם לבטי האקספוזינג שלך!
אני אמם חדשה בכל עסקי הבלוגינג, אבל לא יכולה לדמיים מצב שבו נפש שמכירה אותי בעולם ה"אמיתי" תכיא את זהותי הוירטואלית. אצלי אף אחד לא יודע על הבלוג, גם לא בן זוגי.

עיצוב Picture Window. מופעל על ידי Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...