חפש בבלוג זה

יום ראשון, 23 בספטמבר 2018

חלום מהלילה

ובחלומי הייתי בהריון. לא ניסיתי להיכנס להריון, דווקא ניסיתי שלא להיכנס להריון, אבל איכשהו זה כן קרה. הרופא הודיע לנו וזה היה משמח ומפתיע. החלטנו ללכת על זה. נהניתי מזה שיש לי סוד בתוך הבטן, נהניתי להרגיש אותה קשה ותפוחה, היה עונג רב בלהסתיר את זה לפעמים ולגלות את זה ליחידי סגולה. ללבוש בגדים קצת אחרים. לגעת בבטן, לתת לבן הזוג לגעת בה. חוויה חדשה לגמרי של אני. 

בחלום כל מה שכמהתי אליו היה להמשיך להיות בהריון, בכלל לא רציתי תינוק. רק להיות עוד ועוד במצב סטטי שכולל את הבטן העגולה והגאה הזאת, כמו בקליפ של פלאוורס אין דה ווינדו. ואז, בחלום, הרגשתי כאבים בבטן התחתונה. כמו כאבי מחזור. חשבתי לעצמי: "אז ככה זה קורה? זה באמת כל כך שברירי?". תוך מספר דקות של זמן חלום היה לי ברור שעברתי הפלה טבעית. התעצבתי, אבל לא על מותו של התינוק, אלא על אובדן ההריון. היה לי כל כך נעים להיות בתוך המצב הזה. התעוררתי בתחושה מעורבת של עצב והקלה. 

היו לחלום הזה גם כמה עלילות משנה, על ג'נטריפיקציה ברחוב החשמונאים (משהו בהשראת the deuce שאני צופה בה עכשיו) ועל בית ספר דמוקרטי בזכרון יעקב, אבל הן נשמעות מטופשות ובנאליות לצד הדרמה הנוגה של ההריון שהיה או לא היה. 


6 תגובות:

קורל אלמוג אמר/ה...

ניסית לבדוק באינטרנט באתרים של פירושי חלומות?

marjorie morningstar אמר/ה...

היי קורל, האמת שלא. אני מאמינה שהמשמעות של חלומות היא אידיוסינקרטית, כלומר ייחודית לכל חולם, ולכן לא מחפשת סמלים אוניברסליים בחלומות שלי.

אנונימי אמר/ה...

ממש הצחקת אותי. בתור מישהי שכן בהריון אני חייבת לציין שזה ממש לא כיף (אבל הציפיה לילד דווקא כן). ואגב, כאבי "מחזור" מאוד אופייניים בהריון ונגרמים מגדילה של הרחם. אז אולי אפילו בחלום לא הפלת...
תמיד כיף לקרוא את הפוסטים שלך, שנונים ומצחיקים וזה גם הבלוג היחיד שהמלצתי לבן הזוג לקרוא, בעיקר כי יש לכם טעם מוסיקלי ממש דומה.

marjorie morningstar אמר/ה...

אני שמחה שהצחקתי אותך! ממש חששתי לספר על החלום לחברותיי שבהריון, פחדתי להיות מערערת ולא רגישה.
בחלום נראה לי שזו כן הייתה הפלה. הייתה שם מין חד משמעיות כזאת שאין דרך להסביר בערות, אבל שמאוד הגיונית בתוך החלום.
תודה רבה על ההמלצה, זה מחמיא לי נורא. אגב גיליתי לפני כמה ימים את המכנה המשותף ל(כמעט) כל השירים שאני אוהבת - פשוט יש בהם אפקט קורוס. עד כדי כך קל לקנות אותי.

Komorebi אמר/ה...

הו, הלוואי ותכתבי משהו על The Deuce!

כמה דיבור פנימי יש בחלום הזה.
כשהייתי בהריון היו לי חלומות מאד עזים, ברמת ה-technicolor. סיפרתי לרופא והוא אמר שזו תגובה הורמונלית. בשנים האחרונות אני אכן שמה לב שהחיות של החלומות שלי אכן תלויה איכשהו בווסת. הזוי. מעניין איך גברים חולמים.

ואל דאגה, הריון נמשך נצח וחצי, תוכלי להנות ממנו ומהבטן וממך האחרת הרבה זמן.

marjorie morningstar אמר/ה...

יש לי המון מחשבות על הדיוס, אבל אני בתקופה קצת מעורפלת ולכן אף מחשבה לא מצליחה להתגבש לכדי משהו ששווה לכתוב.
מעניין הקישור לימי הווסת. אף פעם לא חשבתי על זה, אבל אנסה לשים לב. יהיה נחמד להיות קשובה לשינויים הגופניים והמנטליים במובן שאינו ממשטר. לרוב כשאני שמה לב לדברים שקורים בסמוך לווסת זו רק תשומת לב שלילית, לחצ'קונים או למצבי רוח לביליים.
לגבי חלומות הריון ואמהות - ב"שנות החלב" של יערה שחורי (שמאוד אהבתי) יש חלום חוזר שהוא חזק מאוד. לא טכניקולורי, משהו רחמי, מימי ואפל (כמו חלקים נרחבים מהספר כולו). לאחרונה דיברתי עם חברה שבהריון והיא סיפרה לי שלאורך רוב ההריון היו לה חלומות חוזרים על מים. לא סיפרתי לה על החלומות מהספר, זה לגמרי הגיע ממנה. זה גורם לי לחשוב שאולי הייתי נמהרת בתגובה שכתבתי כאן למעלה לקורל. אולי באמת לחלומות מסוימים יש משמעויות אוניברסליות. לא במובנים מיסטיים, אלא במובן שתמהיל הורמונלי מסוים מטרים עיסוק לא מודע בשלב התפתחותי מסוים.

עיצוב Picture Window. מופעל על ידי Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...