חפש בבלוג זה

יום שישי, 17 במאי 2013

הבנות הנכונות + שיר לסוף השבוע

נפגשנו לראשונה בצבא, מלאות חששות כרימון ולהוטות להצליח. אחרי כמה שבועות התברר מי החנונית האמיתית שנכנסת למערבולת לחצים ושוכחת את עצמה והעולם (אני) ומי הן אלו שזוכרות לשים את עצמן במרכז ולהתקדם יותר בנחת, כשהן מרססות סביבן ענני פלרטוט וקסם אישי. לא כולם התלהבו מהקסמים הללו, אבל בסוף זה עבד להן.

וככה עבר השירות. אני קצת הפשרתי עם הזמן, אבל לא הגעתי לשום מקום מיוחד. בדיעבד, אני חושבת שהן זכו ליותר הערכה וגם הצליחו יותר. ככה זה, קל יותר לחבב ולקדם אנשים נחמדים שיש להם זמן לשבת לקפה ושאינם פקעת עצבים טרוטת עיניים.

אחרי הצבא הלכתי לעבוד בעבודה אפרורית קצת, שנשמעה לי כמו הימור בטוח. הייתי בכמה ראיונות שונים וידעתי שבמקום ההוא ירצו אותי, אז העדפתי ישר להתמקם. אחת הסיבות להתמסדות המהירה הייתה החשש מפני השאלה "נו.. איפה את היום?". רציתי תשובה מוכנה לשליפה מהשרוול. להראות לכולם שאני מבוקשת, ולא נמקה בבית בחוסר מעש.

הבנות הנכונות היו פחות לחוצות על עבודה. לא הייתה להן בעיה להתבטל, ולהפוך את זה לדבר הכי נכון שיש. כמו איזו הולי גולייטלי דקדנטית-אך-קלאסית. אלו מהן שעבדו בדברים פחות נחשבים, כמו חנויות בגדים, בתי קפה או פאבים, ידעו למכור את זה כעבודה הכי "נכונה".

בשלב מסוים עזבתי את העבודה האפרורית ההיא ועברתי לעבוד במקום נחשב יותר. לא הטופ של הטופ, אבל גם הפעם חששתי למצוא את עצמי בלי עבודה (לא ברור למה, בעצם) והלכתי על אחת האפשרויות הברורות שהיו לי ביד. הבנות הנכונות עבדו פה, עבדו שם, ובסוף התמקמו במקומות לא רעים בכלל, שלא לומר טובים יותר ממני. מה שבטוח - זוהרים יותר.

אין זוהר יותר מקו רקיע ורוד משובץ כוכבים
אנחנו לא בקשר יומיומי. יותר חברות-פייסבוק (וגם אינסטגרם, קצת מביך להודות). באמצעות הפגישות החטופות שלנו באי-אלו אירועים חברתיים, וגם דרך הרשתות החברתיות, אני לומדת מה קורה איתן בימים אלו. בהתחלה צחקתי עליהן בלב (ועם חבר שלי), וגיחכתי על הניסיונות הבלתי נלאים שלהן להיות it girls, אבל fake it until you make it זו טכניקה שתמיד מצליחה. צריך רק להתמיד.

כרגע, נראה לי שהחיים שלהן פוטוגניים להחריד. כשאני מדפיסה שאלות בסטטיסטיקה לקראת התרגול של מחר, הן יוצאות לאפריקה (מקום ששמעתי עליו אך ורק דרך פרופילי הפייסבוק של אנשים מגניבים ממני). כשאני אוכלת בקפיטריה של בנין נפתלי, הן אוכלות בפורט סעיד (מקום נורא. אבל זו לא הנקודה כרגע).

בקיצור - הן יוצאות למקומות הנכונים, מסתובבות עם האנשים הנכונים, נראות תמיד נהדר ומדברות על המינוס בבנק בקלילות פוטוגנית, כאילו הן הכלאה בין קארין ארד, דנה ספקטור ועירית לינור של לפני 15 שנה. זה לא שאני לא מרוצה מהחיים שלי (כלומר.. אני תמיד שיפוטית כלפי עצמי, אבל זה משהו שצריך לפתוח בהזדמנות אחרת), אבל כשאני נתקלת בהן - וירטואלית או מוחשית - אני מרגישה ששגרת הלימודים-חדר כושר-שיעורים-קצת עבודה-קצת חברים-כמה שיותר ספרים שלי היא דלוחה ומתאימה יותר לאישה בגיל העמידה.

אני יודעת שלפייסבוק ולאינסטגרם מעלים רק את הרגעים הכי פוטוגניים של החיים. אני מודעת לזה שאירועים רבי משתתפים הם למעשה אירוע יח"צ עצמי עבור כל אחד מהנוכחים. אני מזכירה לעצמי שאני לומדת, ומשקיעה לא מעט זמן בכך, והן לא ממש. והכי אני יודעת, שלצאת לכל המקומות הנכונים זו כניעה למכונות יח"צ משומנות ולמוסכמות שמישהו אחר קבע, וששיווק עצמי בלתי פוסק מחפה על ריק פנימי עמוק ואפל. כבר אמרו לפני שהחופש האמיתי הוא לבחור במה שמתאים לך. אבל כשאני פוגשת את הבנות ההן, אני מרגישה שאולי גם אני לא מבצעת ממש בחירה אותנטית, אלא נכנעת לאיזה שהן דוֹגמות שהכתבתי לעצמי אי שם.
-------------------
בשבוע שעבר אח שלי גילה את הבלוג. סיפרתי לו על הסמית' ווסטרנס, והוא הלך לגגל אותם בעברית. ידעתי שאני אחת התוצאות הבודדות שמופיעות כשמחפשים אותם בגוגל, אבל לא חשבתי שיקרה משהו (לפחות לא בגזרה הזאת. חששתי יותר שחברים מהלימודים ימצאו אותי). באמצע משמרת קיבלתי ממנו אסמס שהקפיץ לי את הדופק לקצב-שיא. התפדחתי קצת, חשבתי אפילו להפסיק לכתוב, אבל החלטתי שלא. מעניין אם הוא עוד קורא פה.
-------------------
אם תשמעו רק שיר אחד בסוף השבוע, אולי כדאי שתשמעו את זה:

קיטש? אולי. אבל אתמול, בדרך חזרה מהאוניברסיטה, כל כך נהניתי לשמוע את האלבום הזה. אני מתה על קולות הרקע שלהם. ויש גם קליפ ניינטיז למהדרין.

9 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

לא יודעת. אני קוראת אותך כבר הרבה זמן, ובעיני את מגניבה להפליא.

ונו, באמת, אם רוצים, אפשר ליחצן בהצלחה כל דבר, גם את סגנון החיים שלך...

:-)

נגה אמר/ה...

אני ממש מזדהה עם מה שכתבת, אני נשאבת פעמים רבות למחשבות על החיים ה-הו-כה-זוהרים-ומעניינים של אנשים סביבי וכמה החיים שלי אפרוריים ומשמימים, אני מניחה שבדיוק כמו שאמרת - החיים ברשת החברתית הרבה יותר מעניינים ממה שהם במציאות. אף אחד לא יעלה תמונה שלו רב עם החברה או של העיגולים השחורים בעיניים אחרי עוד לילה שהלכת לישון מאוחר כי נרקבת מול הטלויזיה וקמת מעוכה על הספה. יש שני פתרונות לזה, הקל (אותו אני מנסה ליישם כרגע) הוא להזכיר לעצמך כל הזמן שזו לא המציאות, שגם לך יש רגעים יפים ופוטוגניים בחיים (גם אם לא עלו לאינסטגרם) ושגם להם יש רגעים פחות פוטוגניים שפשוט לא מצולמים. את יכולה גם לחשוב על כל הזמן שהם משקיעים בתיעוד החיים המלהיבים שלהם במקום להנות מהם. אם המצב פטאלי הפתרון הקשה הוא כנראה להתנתק מרשתות חברתיות.

נגה אמר/ה...

דרך אגב- הייתי משחקת ב-it girl במשך איזה חודש כשחיכיתי אצל ההורים שלי לפני הטיול לאירופה, הייתי ממש מכורה אבל בשלב מסויים המשחק פשוט התחיל לעצבן אותי ולשעמם אותי, כשהבנתי שאת לא באמת מתקדמת לשום מקום, שאין לך באמת אתגר אמיתי וכל השלבים נראים אותו דבר עם צבעים שונים ואז עזבתי אותו. מטאפורה לחיים? אולי.

marjorie morningstar אמר/ה...

אנונימית - תודה. אולי גם אני עושה כאן עבודת יחצנות מוצלחת לעצמי :-P

marjorie morningstar אמר/ה...

נגה, את יותר מצודקת. רוב הזמן אני גם מודעת לזיוף הזה, אבל לפעמים הנצנוץ המלאכותי הזה תופס אותי לא מוכנה.

את אומרת שבאמת יש משחק כזה, איט גירל? איך אף פעם לא שמעתי עליו?..

דפנה י. אמר/ה...

בת כמה את?

אני מרשה לעצמי לנחש לרגע שאנחנו בנות אותו דור, פחות או יותר. אולי אני לא מבינה את כל הרפרנסים בפוסט שכתבת ואולי פספסתי איזה סאבטקסט שואג, אבל אם אין לפוסט הזה רק רובד סמוי, והגלוי הוא אמיתי, אז הרשי לי, רק לרגע;

אני לא עשיתי צבא. מיד עברתי לגור בת"א, מצאתי עבודה, השלמתי בגרות ועשיתי פסיכומטרי ונרשמתי לתואר ראשון ועזבתי אותו באמצע והתחלתי לימודים אחרים ו...
חברות שלי עשו צבא, והשתחררו, ועישנו סמים, נסעו להודו ולדרום אמריקה, הרוויחו כסף רק כדי להוציא אותו על אלכוהול בברים בת"א אליהם יצאו כל ערב. כל יום וכל ערב ולילה היה רפליקה של היום הקודם, והכל מן חיקוי דהוי של מה שאולי מישהו פעם אמר שהוא מגניב.
אני לא יודעת איך לבשר לך את זה, אבל מגניב זה לא החיים. להרבה אנשים נופל האסימון הזה כשהם מוצאים בן זוג רציני, במיוחד אם לבן הזוג הרציני יש עבודה רצינית או אם הוא עסוק בלימודים רציניים, למשל לקראת מקצוע.
הדור שלנו מושך את שנות העשרה וגיל ההתבגרות עד להתפקע. אותי זה רק בלבל וגרם לי להרגיש אבודה ולא-מחוברת. אני לא מתגעגעת לחלק הזה של שנות העשרים המוקדמות שלי, לפני שידעתי מה אני רוצה להיות כשאהיה גדולה, ועם מי אני רוצה להיות את זה.

נשמע לי שאת פשוט מתבגרת, או מבוגרת. אולי הטעות היחידה שלך היא שאת שופטת את זה דרך העיניים של הבנות הנכונות, במקום להסתכל על זה דרך עיניים של אנשים אמיתיים.

marjorie morningstar אמר/ה...

אני עוד מעט בת 24 (מוזר וקצת מפחיד לחשוב על זה...), וחבל לי לשמוע שמה שכתבתי נקרא עמוס בתת-משמעויות. התכוונתי לדברים פשוטם כמשמעם, ובקריאה חוזרת הפוסט מרגיש לי באמת קצת דחוס ומסורבל.
אבל לעניין שבו התחלנו - הלכתי פעם לפסיכולוגית, שאמרה לי שהיא מתרשמת שלא הייתה לי חווית גיל התבגרות אמיתית. אולי זו הסיבה שאל מול הבחורות האלו אני מרגישה לפעמים תחושת החמצה.

Unknown אמר/ה...

החנוניות של היום היא המגניבות של המחר.
בעיני את מאוד מגניבה, והרבה יותר שווה לדעתי להשקיע בלימודים ובעצמך מלהתעסק כל הזמן במה נראה הכי שווה ואיך "לנצח" נשים אחרות בלהראות קול.

nona אמר/ה...

גם אני ככה

עיצוב Picture Window. מופעל על ידי Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...