חפש בבלוג זה

יום שני, 6 בנובמבר 2023

מלכת האמבטיה

הערת העורכת שהיא אני: זה פוסט מלפני 4 שנים שמעולם לא ראה אור וישב זמן רב במגירת הטיוטות. לא יודעת למה לא פרסמתי במקור, אבל עדיף מאוחר מאשר אף פעם לא. אני בהחלט עומדת מאחורי הדברים גם היום, אולי רק קצת פחות שמחה לאיד. בכל מקרה, מדור ה-top shelf הוא הסחת דעת נהדרת גם בזמן מגפות עולמיות וגם במהלך מלחמות איומות.

 
 במסגרת חיפושי אחרי עיסוקים לשעות הפנאי התחפרתי עוד יותר במשהו שכבר מזמן נהניתי לעשות אותו - בינג' במדור the top shelf של הבלוג into the gloss.

הסבר קצר (ולא מאוד ממצה, כי אני לא מומחית גדולה) עבור מי שלא מכירה. מי שכן מכירה יכולה לדלג לפסקה הבאה: into the gloss (להלן - ITG) הוא בלוג ביוטי שפתחה בסוף העשור הקודם אמילי וייס, כיום יזמית-על, הבעלים של מותג האיפור והטיפוח המילניאלי עד זרא Glossier, אבל אז רק עיתונאית אופנה פרילאנס. the top shelf הוא אחד המדורים המצליחים בבלוג, בזכות קונספט מציצני ומספק - ביקור בחדרי האמבטיה של אושיות אופנה, יופי ולייפסטייל (ומפעם לפעם גם אושיות מתחומים אחרים) והיכרות מעמיקה עם ארסנל המוצרים שהן משתמשות בו.

באופן אישי נחשפתי ל-ITG בשלב מאוד מאוחר. הכרתי את האתר דרך הבלוגרול של כותבות מתוחכמות ממני (אם אני זוכרת נכון, שלי גרוס הפנתה אליו באחד הגלגולים הישנים של הבלוג שלה) אבל אף פעם לא היה לי דחף להיכנס אליו כי קריאה באנגלית נוטה לבאס אותי. רק לפני כשנה, בעקבות המלצה על פודקאסט בבלוג של לובה, שמעתי ראיון עם רייצ'ל וייס שהייתה חמודה ומצחיקה באופן מפתיע. היא סיפרה שם בין היתר על ה-top shelf ועל הפרק האהוב עליה במדור - ראיון עם השחקנית הצרפתיה ההורסת ביופיה ליה סיידו.
 
ליה סיידו
בחלומי אני מתלבשת ככה לעבודה

מה ששבה אותי לא היה האזכור של סיידו עצמה, אלא הסיפור הנהדר הבא: אמילי סיפרה שליה הציגה את עצמה בתחילת הראיון כצרפתיה טיפוסית שלא עושה עניין מביוטי ומשתמשת בקוסמטיקה בצורה אגבית, אבל לכשנפתחה דלת חדר האמבטיה, התגלה אוסף מאוד לא נונשלנטי, שלא לומר בולמוסי, של גזיליון מוצרים. אין דבר שיותר מספק אותי מאשר גילוי האמת המיוזעת שמאחורי כל מיני איט גירלז נונשלנטיות ולכן מיהרתי להיכנס לבלוג ולקרוא את הראיון המדובר. כמובטח, הוא נהדר. התמונות מספקות מאוד ואני נמנעת מלהעלות אותן לכאן משיקולי זכויות יוצרים. אם יש לכן כוח, פשוט תכנסו. אם בא לכן אמל"ק, הפסקה הראשונה נפתחת בציטוט המצטנע הבא:

“I am French—I’m from Paris, I grew up in Paris. It’s true that French are not very sophisticated in the sense that they don’t dress up for dinners. They are not like Americans where they are always perfect—the girls are not very sporty; they don’t take care of themselves as much as Americans, who always have very white teeth, and are so fit. The French are a little more chic, very classic... “

ליה ממשיכה לננשלנט את עצמה ואת קוראיה לדעת במשך עוד כמה פסקאות, אבל אז, כמו תפנית בסיפור של או. הנרי, מגיעה ההערה הבאה:

*Ed note: at this point we walk into Léa’s bathroom. It is overflowing with products. We break into laughter because she’s been saying, ‘Oh, I’m casual with beauty, etc etc’

כמובן שלכל העניין מצורפות תמונות של שידת הטואלט המתפקעת של סיידו, שהן הדובדבן שעל הבריוש מבחינתי. אם אי פעם הרגשתן רע עם עצמכן מול מישהי הורסת ונטולת איפור, או התמלאתן רגשי נחיתות מדובללים מול סטורי של טוענת ליום פרצוף רע בעוד אתן חושבות לעצמכן שאתן נראות ככה אחרי קונטורינג, היילייטינג ופן, אתן חייבות את זה עבור בריאותכן הנפשית. 

אחרי ההתאהבות הזאת צללתי לנבכי המדור וקראתי אייטמי עבר במשך שבת שלמה. ITG לא מציע ארכיון מאוד מסודר ומקוטלג, לכן החיפוש אחר top shelfs מספקים משול לדליית פנינים. מתיש, מלא סרק שמצריך סינון (=מרואיינים משמימים שבעיקר רוצים לקדם את העסקים האזוטריים שלהם), אבל לפעמים נופלים על משהו ששווה זהב.


יום שלישי, 31 באוקטובר 2023

פינות פתוחות

לפני כמה חודשים עמדתי להתחיל תפקיד חדש בעבודה. לכבוד השלב ההתפתחותי החלטתי לחגוג שלב התפתחותי נוסף לקראת האישה שאני רוצה להיות, שזו אישה שעונדת תכשיטים באופן קבוע. 

כדי שאוכל לענוד תכשיטים בקביעות הם צריכים להיות באמת קבועים. כלומר, לא לרדת ממני גם במקלחת. לכן החיפוש התמקד בעגילים קטנים (שלא יסתבכו בשיער בזמן החפיפה) מזהב אמיתי (שלא ישחירו, יתקלפו, או גרוע מכך יעשו לי אינפקציה). 

היות שלפני כמה חודשים עוד לא הייתי בתפקידי החדש, היה לי זמן להגיע לחנות תכשיטים במרכז תל אביב ולהתלבט שם בין המון זוגות קטנים זהובים ואמיתיים. שני המועמדים הסופיים היו זוג עגילי לבבות (שזו הייתה נטיית הלב והעין הראשונית שלי) וזוג עגילי V. ידעתי שהבת שלי ממש תתלהב מעגילי הלבבות, אבל חששתי שיש בהם משהו בנאלי. שהם בעצם הטעם שלי משנת 2007. 

 ❤❤❤

הצורפת הייתה בעד עגילי ה-V והסבירה שיש בהם משהו אדג'י. אני תמיד רוצה להיות אדג'ית ולכן קניתי אותם. ואז גיליתי שהם אמנם לא מפריעים לי במקלחת, אבל מאוד מאוד מפריעים לי בשינה. המקלון האחורי שלהם, זה שנכנס לסוגר, שרט אותי באחוריי התנוך. אחרי כמה לילות של שינה גרועה במיוחד הם נכנסו לקופסה ולא יצאו משם. הבת שלי בכלל לא ראתה אותם. העבודה החדשה כבר הייתה בעיצומה ולא אפשרה לי להגיח לחנות ולקצר את המקלונים הסוררים. אפילו לא היה לי יותר מדי זמן להצטער או להלקות את עצמי על הבזבזנות ועל החריגה מאידיאל האישה שאני רוצה להיות.

 איכשהו דווקא לפני שבוע, בעיצומה של המלחמה וכשאני עובדת נדרשת מאוד, הצלחתי להגיע לחנות. נכנסתי לשם כל כך שחוקה שאפילו לא הרגשתי אשמה על הנהנתנות. העגילים קוצרו ומאז הם באמת לא נפרדים מאוזניי. אני האישה שאני רוצה להיות.  

בלי שאמרתי מילה הבת שלי באמת שמה לב. "אמא, למה יש לך בעגילים כאלה פינות פתוחות?". 


 

עיצוב Picture Window. מופעל על ידי Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...