חפש בבלוג זה

יום שני, 14 ביולי 2014

תל אביבית אמיתית


הפוסט האחרון הזכיר לי נשכחות מהעקירה לתל אביב. מקרה חנות הטבע ממש לא היה הפעם היחידה שבה תל אביבים בורן-אנד-רייזד ניצלו את עליונותם הגנטית על מנת ללמד אותי עובדות חיים חשובות. הנה עוד כמה נקודות שכדאי לשנן אם אתם מתכננים להשתקע בעיר: 

  • רחוב EVEN גבירול ולא IBN גבירול.
  • יודה מכבי ולא יהודה המכבי (גם הפעם אנחנו בהקשר הגיאוגרפי, לא של גיבורי בית חשמונאי)
  • רמת שרון ולא רמת השרון
  • אתה הולך ב"שדרה" ולא ברוטשילד, בבן גוריון וכד'
  • אגב שדרות (ואגב - זוכרים את הסטיקר "שדרות, לא רוטשילד"? פעם חשבתי שהוא שנון נורא) - עובדה ידועה היא (לכל תל אביבי שמחזיק מעצמו משהו) שנורדאו היא האחות המכוערת של בן גוריון. מאוד העציב אותי לגלות את זה, משום שאת סיפוריו של מכס נורדאו לבתו אהבתי נורא, בעוד שמ-BG לא היה לי אכפת במיוחד. 
ועוד משהו שאינו במסגרת המדריך לתל אביבי המתאמץ, אבל סתם אורבני ומשעשע: למה אומרים מוניות שירות? הן הרי לא כוללות שום שירות, בעצם. אז ככה: מסתבר שזה הג'יברוש העברי ל-shared-root (שיבוש בסגנון אמברקס ודומיו).

תוך כדי כתיבת הפוסט נזכרתי במדור קומיקס סופר-חמוד שהיה פעם בוואלה וירד אחרי פחות מ-20 פרקים. ממש אהבתי אותו והייתי מחכה מדי שבוע (הוא היה מתפרסם בחמישי בערב או בשישי בבוקר, אם אני לא טועה ביג טיים) לראות מה איה עוללה. 

גוגל קצר הבהיר לי שהמדור פורסם כבר לפני שש שנים. אני זוכרת את עצמי קוראת אותו וזה מרגיש לי ממש לא מזמן. נראה לי שזה אחד מתסמיניה של הזקנה, כי אני משוכנעת שכאשר הייתי טינאייג'רית, שש שנים נדמו לי כמו נצח. בחרתי להעלות את דווקא את הפרק הזה משתי סיבות: (1) אני, במקום מרב מיכאלי, הייתי זועמת על הפולקאות השמנות שהעניקה לי המאיירת. (2) מרב מיכאלי וליאור שליין הם שכנים שלי, מה שהופך אותי כנראה  לתל אביבית אמיתית.



7 תגובות:

nona אמר/ה...

ממש משקף את הפחד התמידי שלי לא להיות שייכת. אפילו כשהגעתי לפריז היתה לי רתיעה מלהסתובב עם מפה של תיירים, רציתי שיחשבו שאני מקומית.

marjorie morningstar אמר/ה...

ואני בטוחה שהפריזאים האמיתיים קשוחים הרבה יותר מהתל אביבים האורגינליים :)

sefi אמר/ה...

מצחיק שאני מכירה את ענת עינהר שכתבה את הקומיקס ואני קצת בהלם שזה היה לפני שש שנים.
הוא באמת היה קומיקס נחמד, אם אני זוכרת נכון, היא התעייפה מלכתוב ולאייר אותו ובגלל זה הוא ירד.
ועוד דבר אחרון. אומרים בעיר שהולכים ל"קפה" ולא לשתות קפה או לבית קפה או ווטאבר.

marjorie morningstar אמר/ה...

איזה קטע :) אם את עוד בקשר איתה - מסרי לה שיש ביקוש לקאמבק של איה. לגבי הקפה - אני חושבת שאת צודקת, נראה לי שאותו הדבר תקף גם לגבי בירה.

Mirelle אמר/ה...

אני מתעבת אנשים שאומרים EVEN גבירול ולא IBN. אני דווקא משייכת אותם לקבוצת "הלא תל אביבים" אם אני אתנסח בעדינות.

marjorie morningstar אמר/ה...

אני חושבת שאצל אנשים מסוימים, בורות מכוונת נתפסת ככוח שבנונשלנטיות. זה היה ניסוח קצת מעורפל אז אנסה להבהיר את עצמי - אתה כל כך תל אביבי ומגניב, שאתה לא מתאמץ לדבר נכון, לכתוב נכון או להשתמש נכון בסימני פיסוק. אתה מרושל כסטייטמנט, כי יש לך את הפריבילגיה להתרשל בלי להחשב חלילה לפרובינציאלי.

Mirelle אמר/ה...

זה לא מסתדר לי, מה שתיארת עכשיו מתאר עבורי קיבוצניק/מושבניק שהגיע לעיר וכל ה"עירניקים" האלה באים לו לא טוב. אז הוא מדבר איך שבא לו וכותב איך שבא לו, בעיקר כי ה"עירניקים" מתעסקים בזוטות לטעמו.

עיצוב Picture Window. מופעל על ידי Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...