חפש בבלוג זה

יום שבת, 5 בינואר 2013

רשימת הטראש

השנה, בגלל כמה פעמים שבהן לא הייתה לי סוללה באייפוד ונאלצתי להכפיף את עצמי לטעם ההמונים ולשמוע רדיו (באוטובוס בדרך לאנשהו) או MTV (בחד"כ, אחרי שנואשתי כבר מלהסביר לפקידות קבלה מה זה VH1 קלאסיק), גיבשתי לעצמי כמה מועדפי טראש עכשוויים.

אני מוצאת את זה ראוי לציון, כי בדרך כלל אני ממש מסתייגת ממוזיקה חדשה. קצת זקן מצדי, אבל הכל מרגיש לי מופק מדי ולא פרשי בכלל. בכל פעם יש מפיק-על אחר (טימבאלנד בתחילת שנות האלפיים, ג'יי-זי עכשיו) שיוצר עוד ועוד גרסאות משוכפלות של אותו השיר. אז בהשפעת שלל סיכומי סוף השנה, אלה מועדפי הטראש-פופ שלי מ-2012 (אין משמעות לסדר, הוא אסוציאטיבי לחלוטין):

טוב, זה צפוי. ובכל זאת, בפעם הראשונה ששמעתי אותו הייתי משוכנעת שזה שיר של סטינג מהאייטיז. נשמע ממש לא מכאן ומעכשיו. אגב, בגלל שבדרך כלל אני בחד"כ עם אוזניות מחוברות לאייפוד ורק בוהה בקליפים שרצים מולי, לקח המון זמן עד שקישרתי בין הקליפ הקוביסטי של הבחור עם השיער הנורא לבין השיר העאלק-סטינגי הזה.


 מתי נפל לי האסימון לגבי השיר הזה? בחצות, במונית בדרך הביתה ממשמרת ערב. צלילי הפתיחה התחילו, קולו הצפצפני של הסולן נשמע ואני אמרתי לשותפתי לנסיעה, "היי, זה שיר ממש מגניב!". היא הסכימה איתי. לשמחתי, בסוף השיר הקריינית אמרה את שם הלהקה ומשם הדרך לחיפוש יוטיובי הייתה קצרה.


ל"ספקטרום" שמתי לב לראשונה באוטובוס בדרך ללימודים. הפסקת פרסומות ארוכה ומייגעת בתכנית של טל ואביעד גרמה לי לזפזפ לתחנה אחרת, שם נפלתי ישר על הפזמון העוצמתי שלא יצא לי מהראש במשך כמה ימים. הודות לגוגל, הצלחתי לברר איך קוראים באמת לשיר (גאוני שאפשר לחפש "שורה רנדומלית+florence" ופשוט למצוא. מה עשו לפני האינטרנט?).


וידוי: אני ממש לא אוהבת את עברי לידר. הוא לא מספיק נותן בראש לטעמי (ובלי בדיחות על הומואים!) ובאופן כללי קצת משעממון. בביצוע שלו (ושל השני מ-TYP, יונתן משהו) לוידאו גיימס של לאנה דל ריי נתקלתי כשהקשבתי לרדיו בדרכי חזרה מהסופר, וממש אהבתי (וגם הייתי קהל שבוי. אי אפשר להחליף תחנה עם ידיים עמוסות סלים). אל תגלו לאף אחד ששיר של עברי לידר מצא חן בעיני, טוב?

3 תגובות:

אישה הולכת לקולנוע אמר/ה...

טוב. מוסיקת טראש? היוש! אני פה! ואני מדברת על טראש הארד קור, כמו בריטני (אלילה!)

פוסט מגניב. באמת היית שמה את Somebody that I used to know תחת קטגוריית טראש? אני חושבת שהוא מרגש. גם השיר וגם הקליפ. והדמיון לסטינג היסטרי.

marjorie morningstar אמר/ה...

בהתחלה גם אני חשבתי שהוא מרגש. אבל כל דבר שנטחן עד דק בגלגלצ מרגיש לי טראשי (במובן ההמוני של המילה) בסופו של דבר.

דפנה י. אמר/ה...

גם אני חשבתי שהשיר של גוטיה הוא סטינג בפעם הראשונה ששמעתי אותו. אבל רק בפזמון. זה היה מאוד מוזר. זה שיר שאני עדיין מחבבת, אבל לא בגרסת המיקס-דאנס הנוראה שעשו לו.

אני לא מצליחה להקשיב לשירים של עברי לידר מעבר לשלוש שניות. הוא מתחיל לשיר, אני נתקפת צמרמורת ומכבה את מה-שזה-לא-יהיה שמנגן. לא יכולה.

פלורנס היא אלילה ואני אוהבת אותה אהבת אמת. לא יודעת אם היא עונה להגדרה "טראש", אבל אני מכבדת את הסיווג שלך :)

עיצוב Picture Window. מופעל על ידי Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...