חפש בבלוג זה

יום חמישי, 29 בנובמבר 2012

אם למילה קוניס זה קרה, מי אני שאתבכיין?

אבל השמנתי. ארבעה קילו, ליתר דיוק. ובגובה הזעום שלי זה המון. למעשה, המשקל הנוכחי הוא משקל השיא שלי אי פעם  (54.5 קילו על 1.58 מ'. או יה).

מה שכן, אני יודעת בדיוק מה הסיבות. נורא קשה לשמור על המשקל כשמתנזרים ממוצרי חלב. זה אמנם טוב לעור הפנים, אבל טחינה ואבוקדו (תחליפי הגבינה שלי) הם פצצות קלוריות קולוסאליות. חוץ מזה, אני אוכלת הרבה יותר מדי סנדביצ'ים ויכול להיות שאוכלת יותר מדי באופן כללי (עייפות של לימודים+עבודה תמיד עושה תיאבון). כלומר - יש לי את הכלים לשנות את המצב, אבל זה לא יהיה כל כך פשוט, כי אני עדיין מתכוונת לא לאכול מוצרי חלב וצריכה לצרוך סידן איכשהו.

תוך כמה זמן בכלל יורדים ארבעה קילו? בטח לא מהר כמו הזמן הזעום שלוקח לצבור אותם..

מצחיק, בדיוק קראתי מאמר על הפרעות אכילה לשיעור האחרון במבוא לפסיכולוגיה. היה שם מחקר שהוכיח שדימוי עצמי בעייתי פוגע בהישגים של נשים בלימודים, על סמך איזה מחקר שנעשה על סטודנטיות. עכשיו אני ממש צועדת אל תוך הקלישאה - מחר יש לי בוחן אמצע בסטטיסטיקה, ובמקום ללמוד אני כותבת פוסט על התסביכים שלי. מה שכן, אני חייבת לציין שאני לא מרגישה יותר מדי מוסחת וגם לא נכנסתי להיסטריה בסדרי גודל שקרו לי בעבר מעניין ההשמנה הזו. אני מתכוונת לנסות לטפל במצב באופן אנליטי.

big girl (not), you are beautiful

10 תגובות:

IsraelMakeup אמר/ה...

אחרי יום של אכילת ג'אנק, גם אני מרגישה הזדהות.
לגבי טחינה - לא כ"כ פצצת קלוריות. אם נשווה רגע בנקודות - רבע אבוקדו זה 2 נקודות, בעוד כף גדושה של טחינה זו נקודה אחת. אני אוהבת לאכול את שניהם, אבל בעוד שעם טחינה אני מרשה לעצמי אבוקדו אני משלבת בארוחות נמוכות בשומן כדי שאני אוכל להתפנק בקצת יותר מרבע מסכן.
ובאופן כללי - תתפלאי כמה קל להוריד 4 קילו אם רק יודעים לעשות את הזיהוי הנכון של הגורם לעליה במשקל. לפעמים זה יכול להיות אפילו מאכל מסויים שהתרגלנו אליו והוא בעצם מיותר. היה לי שבועיים כאלה עם גרנולה - אובססיית גרנולה שלקחה אותי למקומות חשוכים עד שהעפתי את זה מהבית.

marjorie morningstar אמר/ה...

טחינה גולמית זו פצצת קלוריות של ממש.. כמעט שבע מאות קלוריות במאה גרם (או מ"ל, בעצם). יכול להיות שדירוג הנקודות שלה נמוך כי היא בריאה מאוד, או משביעה? ובכלל - שתי נקודות לא נשמע הרבה, אבל כמה נקודות אוכלים ביום במסגרת שומרי משקל?

Mirelle אמר/ה...

השמועות אומרות שמילה בהריון.
חוצמזה, בלימודים משמינים. אני תמיד הייתי מעלה בתקופות מבחנים למשל.

בתור מתנזרת ממוצרי חלב לרב, אני ממליצה להכין כריכים מטופו מתובל שאפשר לאכול גם ללא בישול. יש כאלה עם תיבול של שמיר, בזיליקום או זיתים. מאוד טעים בכריך עם פרוסות עגבניה.

marjorie morningstar אמר/ה...

טופו מתובל זה רעיון מצוין. אני מתכוונת לנסות (אבל נראה לי שאני צריכה להפחית את מינון הסנדביצ'ים שלי ולהתחיל להכין יותר מאכלי ירקות).

photo.fashion.passion - בלוג אופנה ישראלי אמר/ה...

טחינה ואבוקדו הם גם הפייבוריטים שלי. נסי למרוח את הטחינה על פריכיות אורז ולא על לחם, זה יחסוך לך בקלוריות. גם אני מתנזרת ממוצרי חלב כבר הרבה שנים והמשקל שלי יציב פחות או יותר.
חוץ מזה שתמיד עדיף להיות 4 קילו יותר אבל בריאים :)

sefi אמר/ה...

בדיוק רציתי לכתוב לך להפסיק עם הסנדוויצ׳ים. אני בכלל לא קונה לחם הביתה וזה מעודד אותי להכין מרקים, לבשל ירקות וכל מיני עדשים למיניהם. ברור שזה לא קל עם הלימודים והעבודה, אבל לפחות פעם בשבוע זה כבר יחסוך לך כמה פרוסות לחם.

אני לא בדיאטה אבל כמעט לא אוכלת חלב, אז כל הזמן צריך לחפש מה לאכול. בסוף מתרגלים לבישולים...

חוץ מזה זה שמנמנות של חורף. זה מותר.
אה ואם רוצים להוריד, כדאי לרוץ. בעצם בכל מקרה כדאי לרוץ. ואני יוצאת עכשיו בשבע בבוקר. Wish me luck!

marjorie morningstar אמר/ה...

שרונה, אם מאכילת פריכיות אהפוך לדקיקה כמוך, אני הולכת על זה בלי היסוס :)

ספי, את צודקת. קצת tough love היא הפתרון כאן (עם דגש על הלאב. נמאס לי לגעור בעצמי כל הזמן). לגבי הבישול - אני מודה שאני מתקשה קצת למצוא את הזמן עכשיו, אבל בעיקר צריכה להקדיש לזה מחשבה יצירתית.

אלכס אמר/ה...

גם אני עליתי מאז שהתחלתי ללמוד, הסנדביצ'ים והנשנושים מהקפיטריה באוניברסיטה הם האויב! גם לי אין כ"כ זמן לבשל עם העבודה והלימודים, אז אני בדרך כלל מבשלת כמויות יחסית גדולות בסופ"ש כדי שישאר לשאר השבוע (אורז, חזה עוף ומוקפצים למיניהם נשמרים ממש סבבה, וגם פסטות, אבל זה פחות רזה...)

אנונימי אמר/ה...

הוויתור על מוצרי- החלב, דווקא הוא שעזר לי לרדת קצת במשקל, מקודם הייתי בחגיגת אוכל קפוא מוכן לחימום במיקרו וחגיגת גבינות, זאת גם הסיבה שכל כך קשה לצמחונים לעבור לטבעונות...
מאז התחלתי לאכול יורת סלטים מטובלים בטחינה, אבוקדו אני גם אוהבת אילו מקורות נהדרים לשומן צמחי שהגוף זקוק לו.

הבעייה שלי גם שאני אוכלת מלא פחמימות, ומלא נתרן
כל כך הרבה נתרן (אבל בטח זה בגלל העישון!) שהופניתי לדיאטנית,לקנות מכשיר למדידת לחץ דם ולהבדק ע"י רופא מומחה.

אם הבעיה היא בסנדוויצ'ים, בוודאי אפשר למצוא חלופות דומות ויותר משביעות- לחם מלא, שיפון .
ירקות חתוכים תמיד עזרו לי במידה שאני הולכת לעבודה, יום קודם מכינים.
פירות טריים שטופים, שום דבר שמצריך הרבה הכנה!
לאחרונה הייתי ברשת סופרמרקטים ונדהמתי מכמות הבחירה שיש לנו עכשיו!
יש מוצרי סויה חדשים של חברה איטלקית בשם ויולה בארץ, אישית לא אהבתי את המעדנים , השמנת הצמחית אדירה!!
זה יכול לשמש נהדר ל"תחליף" . אני מבינה איך קשה להגמל, ובתור התחלה זה מאוד עוזר.

מי שהמליצה לך על פרוסות טופו, בלי קשר לירידה במשקל- טופו מעושן הוא הדבר הכי טעים- אוור.

בהצלחה, תמשיכי לעדכן! אני גם הייתי רוצה לרדת במשקל קצת ואוכל ללמוד מנסיונך.

marjorie morningstar אמר/ה...

מצד אחד בא לי לעדכן ולעקוב, אבל מן הצד השני - אני ממש נרתעת משקילות ומרגישה שזה לא עושה לי טוב. מבחינה פיזית אני יכולה להעיד שהשינוי התזונתי ניכר - אני מרגישה הרבה יותר טוב עם עצמי.

עיצוב Picture Window. מופעל על ידי Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...