חפש בבלוג זה

יום שלישי, 15 במאי 2012

בקיצור נמרץ

אני לא אוהבת מדורי ברנז'ה. ב-90% מהמקרים, הם מדווחים על עניינים שוליים בחשיבות תהומית (והרי זו משמעותה של ברנז'איות בעצם..) והטוקבקים כל כך ארסיים שאני מרגישה מורעלת רק מלעלעל בהם.

סיפור "האגדה האורבנית" בדיסנילנד נראה לי כמו משהו שחורג מהשוליות הרגילה ובאמת ראוי לסיקור. אמנם בכתבה הזו מהעין השביעית אין הסבר לשאלת השאלות - מי נתן לסיוון כהן את הסיפור המפוברק ולמה, אבל היא מרתקת ביותר:
http://www.the7eye.org.il/articles/Pages/140512_Children_story.aspx

הפסקה שהכי הדהימה אותי:
"..לחדשות 10 היתה הזדמנות של הרגע האחרון למנוע את הטעות, אך זו הוחמצה. מתברר שכעשר דקות לפני השידור חלקה כהן עם עמיתיה לחדר האיפור את פרטי האייטם שעמדה לשדר. חלק מהנוכחים בחדר - ביניהן המאפרות והכתב אלון בן דוד - הכירו את הסיפור והתריעו בפני כהן כי מדובר באגדה אורבנית. כהן בתגובה טענה כי הסיפור בדוק ומוצלב, ולא ניצלה את הזמן שעוד נותר לה כדי לשתף במידע את עורכיה או לבצע חיפוש בגוגל.."


ובאמת - גוגל הוא כלי עבודה כל כך בסיסי. כמה חסר עכבות אפשר להיות?

6 תגובות:

ענבל אמר/ה...

ויותר מזה, ראיתי לפני כמה שנים כתבה בטלוויזיה (בעברית!) על אותה אגדה אורבנית. הכתב שהיה מודע לכך שהסיפור הזה (דיסנילנד, חטיפה, נעליים) עתיק בטירוף, ניסה להתחקות אחריו ובכל פעם מצא אנשים שאמרו בבטחון שכן, זה קרה, הם שמעו... אבל (הפתעה!) לא הצליח למצוא אף אחד שיספר ממקור ראשון.
מה, אני היחידה שראיתי את זה????

marjorie morningstar אמר/ה...

שמעתי על זה - תוכנית בערוץ שמונה, נכון?

ענבל אמר/ה...

אז הנה, כבר אני ואת ראינו את זה אבל אף כתב/ עורך לא... מוזר...

marjorie morningstar אמר/ה...

לא ראיתי :) רק שמעתי על זה. אבל לפי הכתבה ב"עין", אלון בן דוד והמאפרת של חדשות 10 דווקא כן ראו..

IsraelMakeup אמר/ה...

כמה נעל אפשר להיות? כנראה שאפשר הרבה. לצערי ה"ברנז'ה" ובתוכה כל העוסקים במדיה/יחס"צ (שמאכילים כתבים באייטמים) וכו' נגועה בהרבה נעליים מהזן הזה. רק חבל שאין עורך דסק חדשות אחראי מספיק לקטול סיפורים כאלה עוד לפני שהם עולים לאויר.

marjorie morningstar אמר/ה...

אפי טריגר ערך את המהדורה המדוברת. הוא דווקא בחור קפדן ודייקן עם ניסיון לא מבוטל, מה שהופך את הסיפור לתמוה אפילו יותר.

עיצוב Picture Window. מופעל על ידי Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...