חפש בבלוג זה

יום שלישי, 17 באפריל 2012

אגב טלילה כץ

כמו לכולם, גם לי התרוממה גבה (או שתיים) אחרי שקראתי על הדברים שאמרה עירית לינור לגבי פרשת סמח"ט אייזנר. אבל הטור הזה גרם לי לחשוב פעמיים. אולי היא סתם מנסה לנער ולהרגיז במכוון? להיות סוג של הילד ב"בגדי המלך החדשים", שהוא מעצבן -  אבל גם חושף את הבועה הצדקנית והיומרנית במערומיה?

אם כן, זו התנהגות בועטת מהז'אנר הטלילה-כצי (אני יכולה להעלות בעיני רוחי דיאלוג עם ירון דרזנר, שכל מטרתו היא לשחרר כמה שיותר אמירות פרובוקטיביות כדי לזעזע אותו ואת עולמו המסודר).

אני לא מצדיקה אותה בשום פנים. בחיים לא הייתי שולחת מסר לאייזנר (הוא לא ראוי לאמפתיה או סימפטיה, וגרם נזק מזעזע שיהיה קשה מאוד לתקן), אבל אני יכולה להבין את הרצון של לינור לנער את כל אלה שמהנהנים בראשם בצדקנות. גם לי מתחשק המון פעמים לתקוע בוקס (מילולי או מוחשי) בפרצופם של כמה אנשים זחוחים במיוחד, שבטוחים שהמציאו את אמות המידה והמוסר לכל.

6 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

גם עירית לינור נרשמה ל"קייטנה האתגרית" . אין מה לעשות: הרבה פחות מסוכן להרגיז את השמאל. מה יעשו לה? יחרימו אותה? יקראו לה "מפגרת", אבל לא יקרעו לה את הצורה.

marjorie morningstar אמר/ה...

כנראה שליריב אופנהיימר סיכויים גבוהים יותר לחטוף, אבל אני לא צופה שגם אותו יקרעו בקרוב - למרות שהוא מרגיז את מחנה הימין כבר המון זמן.

אף אחד כנראה לא ירביץ לעירית לינור, אבל אני תוהה אם היא מקבלת בתקופה האחרונה (ולא רק בגלל אייזנר) פחות הצעות לתרגום, עריכה, כתיבה וכו'. היא תמיד הייתה על תקן "המעצבנת" (לא הייתה מגלחת את בתי השחי. לעולם לא אשכח), פשוט בשנים האחרונות חרגה מהטייפקאסט שיושב בנוחות בחיק הברנז'ה, של הפמיניסטית-שמאלנית-עגולת המשקפיים.

אנונימי אמר/ה...

תודה לך על הפוסט הזה - קראתי בזמנו את שירת הסירנה והפסקתי באמצע, אבל נראה לי שאחזור למקצה סיפורים בעקבות הבלוג שלך וטלילה :) ועלילותיה.

ואני מודה שאני מופתעת במידת מה.
בתור אחת שגרה בצד השני (כן, בישוב שהעם קורא לו התנחלות) וגולשת כאן הרבה -בכל קהילת הבלוגריות של האופנה- כי אני אוהבת ומתעניינת (וגם מתלבשת)- תמיד ברור לי איזה תגובות יתקבלו על כל דבר שקורה בתקשורת.
אין ספק שלינור יודעת לייצר פרובוקטיביות- אבל טוב שיש לה יכולת לומר את הצד השני (שללא ספק לא מושמע בתוכנית של רזי ברקאי ואריה גולן וחבריהם- ואם כן לרוב בשחץ ובבהתנשאות- הרי הם "באמת" יודעים.)

האם מישהו סיפר שאייזנר הוא זה שנכנס ללבנון בלבנון השניה לחלץ גופות של חיילים מתים שלנו- תחת סכנת נפשות, כדי להביאם לקבורה הולמת? -לא, אבל ברור- יש להעיפו, לסלקו ולהשמיצו בתקשורת.
אני מסכימה, זה לא אומר שהוא לא חרג ויהיה עליו להיענש במידה ופשע (אה, עוד אין תחקיר- אבל הוא בטוח אשם- אנו כה טובים בלהתנצל מול כל העולם לפני ששמענו מה היה)
ואכן מדהים- פשעי עולם בסוריה, לבנון, מצרים- בכל העולם הערבי סביבנו ודווקא אלינו כ"כ חשוב להם להגיע מאירופה ולהפגין- אכן 'תיקון עולם'.

כ"כ כואב לי שקל לנו להשמיץ ולמכור את עצמינו- מתוך אנשינו ואזרחינו- בכזו קלות.
בתור אחת שעובדת עם דרגים פיקודיים בצה"ל מהאספקט החינוכי- המפקדים בדרגות גבוהות הם אנשים טובים, ערכיים- כנראה היה משהו מאוד חריג אם הוא יצא מכליו. ואין ספק שאם יימצא שחרג- צה"ל ידע להענישו. יום השואה עוד רגע ויום הזכרון לכל הלוחמים שלחמו ומתו על המקום הזה, טוב לעירית לינור שתשתמיע את דבריה גם אם היא לא "הטעם" שלי בסגנון וכו' וטוב שגם נשמע. באמת נשמע ולא רק נצקצק באוטומט.
עינבל.

יצא לי קצת ארוך, במידה ולא קשור את כמובן מוזמנת למחוק. תודה בכל אופן על הדברים.

marjorie morningstar אמר/ה...

אני מתה על תגובות ארוכות, למה שאמחק? (הצצתי בבלוג בעבודה וכמעט התעלפתי מרוב אושר שמישהי טרחה להגיב כל כך באריכות!)

אגב מקצה שיפורים - אתמול קניתי לעצמי את הדי.וי.די של הסרט (כן, כשדברים מוצאים חן בעיני אני נוטה לאובססיביות-מה) ודמיינתי שהמוכר באוזן מסתכל עליי עקום כי לקחתי את הסרט של לינור המשוקצת.

חנה אמר/ה...

אני חושבת שיותר מהרצון לנער אנשים צדקנים, עירית לינור די אוהבת לעורר פרובוקציות. אני לא יודעת אם היא באמת תומכת בסמח"ט המכה, או שהיא פשוט אוהבת להביע דעות שהן מחוץ למיינסטרים התקשורתי.

marjorie morningstar אמר/ה...

היא המעצבנת הלאומית כבר 20 ומשהו שנה. קשה לוותר על תואר כזה.

עיצוב Picture Window. מופעל על ידי Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...