חפש בבלוג זה

יום חמישי, 5 באפריל 2012

כשהבלתי ייאמן קורה

לפני כמה ימים ראיתי, בפעם המי-יודע-כמה את ghost world, אחד הסרטים האהובים עליי בכל הזמנים. בפעם הזו צפיתי לפני כן בטריילר ולא יכולתי להתעלם מהעובדה שהוא לחלוטין לא משקף את הסרט.


אני נגד טריילרים שמגלים לך את הכל (מה הטעם לצפות אח"כ ב-90 דקות שלמות?), אבל כן חושבת שטריילר צריך לתמצת את הוויית הסרט השלם. כאן הוא העביר תחושה כל-כך הפוכה עד שהתחלתי לחשוד שזה בכוונה - מין התחכמות מטופשת והיפסטרית (היו היפסטרים ב-2001?) שמטרתה לתעתע ולזעזע את הצופים הלא-מתוחכמים שיתייצבו מול המסך במטרה לראות את תואם "סקוט פילגרים" (זה ממש שונה).

כשחושבים על זה, גם תרגום שם הסרט לעברית נראה פתאום מטעה-בכוונה. "העולם שבפנים" נשמע כמו דרמה רגישה שמשודרת בהולמרק בשעות הבוקר. משהו שסבתא שלי תלך לראות עם חברות. (אגב סבתות וסרטים מטעים, סבתא שלי הלכה לראות את ברבור שחור כשהוא יצא לקולנוע, כי היא מאוד אוהבת סרטי מחול...)

למה אני כל כך אוהבת את ghost world? קשה לי להסביר וגם אין לי זמן כרגע. בקיצור אפשר לומר שבגלל המוזיקה, הצילום, השחקנים, האווירה (שכל-כולה הזרה של טראש ושל חיי היומיום. כמה נפלא) וסצנות הסיום (שאני לא מצליחה להעלות לכאן, אז הנה קישור).

מה קורה שם? בקווים גסים וכלליים, האוטובוס שלא קיים עובר ברחוב שהוא לא אמור לעבור בו, הגיבורה עולה עליו ועוזבת את העיר. אחח, איזה יופי. נראה לי שמאז אני מתרגשת כשיש קווי אוטובוס חדשים, או כשקווים קיימים פתאום נוסעים בדרך לא שגרתית (ואז אני מגלה שזה סתם בגלל מרתון תל אביב או משהו, לא בגלל שהבלתי אפשרי התרחש). מה זה עוד מזכיר לי? את אוטונוס הלילה של הארי פוטר.

6 תגובות:

חנה אמר/ה...

אני לא יודעת, לא התחברתי לסרט הזה. עברו כמה שנים ואני לא זוכרת אותו היטב, אבל אני כן זוכרת שהדמות של סקרלט ג'והנסון לא היתה אמינה בעיני.

marjorie morningstar אמר/ה...

אף דמות שם לא ממש אמינה, אבל הסרט כולו מתרחש באווירה כל כך מוזרה (לי הכל נראה לא מציאותי ולעתים מסויט עד כדי חלום), שאמינות הייתה הדבר האחרון שציפיתי לו מהדמויות. סקרלט, אגב, היא די משנית בחשיבותה שם (שוב הטריילר מטעה).

אנונימי אמר/ה...

איכשהו בטעות (מתוך מהירות כניראה..) קראתי את שם הסרט בתור גוסט ריידר, וכזה חשבתי לעצמי- WTF? למה שמישהו יבחר לעצמו סרט כזה אהוב ?
אבל ... אז ניכנסתי לקישור ששמת לסצינת הסיום !!
וזה סרט פשוט מהמם !! אני גם היתאהבתי בו כשראיתי אותו בפעם הריאשונה בערוץ הסרטים בכבלים ( אחח הנוסטלגיה.. ) וסטיב בושמי או איך שלא קרואים לו ! פשוט שחקן מדהים !! מבינה אותך למה את אוהבת את הסרט הזה .. עכשיו, אני חייבת לצפות בו שוב .. :))) תודה

אנונימי אמר/ה...

עכשיו חיפשתי אותו עם תירגום לרוסית, ו.. את לא תאמיני איך תירגמו אותו ברוסיה !!


'עולם הרוחות' ...!! זה למיקרה שאת כבר חשבת שלא יכול כבר להיות יותר גרוע ... כאילו שמדובר באיזה מותחן אימה...!

לגבי סבתא שלך - חחח. אהבתי את 'ברבור שחור', ובכלל את כל הסרטים של אותו הבמאי, אבל הקשר למחול שם ובכן אין הרבה קשר לא בזה הסרט עוסק, אם כבר זאת רק התפאורה.

יוצא לי ללכת הרבה לקולנוע ולראות צופים "לא שגרתיים" בסרטים שונים, כך לדוגמא אני רואה אנשים ממש מבוגרים בסרטים מבוססי קומיקס, או למשל כאשר הייתי בהקרנה של 'בושה' היו גם הרבה ממש מבוגרים, היתה זקנה אחת שלא הפסיקה לדבר עד שאפילו איזה בחור קם וצעק עליה ! מהמבוגרים האילו שרוצים יחס ולא שותקים זה מאוד הפריע .

אנונימי אמר/ה...

היפסטר vs. סבתא

http://forum.stepashka.com/t570798/

marjorie morningstar אמר/ה...

"עולם הרוחות" זה כמעט תרגום ישיר. בתכל'ס - קשה מאוד לתרגם את השם הזה (כמו שקצת קשה לתאר במילים על מה בדיוק הסרט).

עיצוב Picture Window. מופעל על ידי Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...