חפש בבלוג זה

יום רביעי, 14 בדצמבר 2011

יוניסקס

אתמול הייתי צריכה לקנות משהו (תלושים לסופר. לא זוהר בעליל ואף מדיף ניחוח צנע) ובשל רצון לחסוך מעצמי ביורוקרטיה עודפת מסרתי לקופאי הראשי את שמו של חבר שלי, שבדרך כלל קונה את התלושים. יש לו שם יוניסקסי וקצר כזה (נניח.. עמית פז), אז זה נשמע הגיוני. בכל זאת, הקופאי (סליחה. סגן מנהל סניף) לא הבין בשמיעה ראשונה והייתי צריכה לשוב ולומר אותו שוב, ושוב, ושוב.

מכירים את זה שחוזרים על מילה מסוימת המון פעמים ופתאום היא מאבדת את משמעותה המקורית? פתאום התחלתי לחשוב, מה היה קורה אם באמת היו קוראים לי עמית פז. יש לי שם שקשה לטעות בו - הכי של בנות - מעניין איך הייתי אם החותמת עלי הייתה קצת פחות מובהקת. אולי הייתי קשוחה יותר? או נערית יותר? (או רזה יותר? לא יכולתי שלא לחשוב על זה).

כל העניין הזכיר לי קצת את ג'וזפין-ג'ו האלמותית מ"נשים קטנות" וסאגת שינוי השם שלה. למרות ההזדהות הבלתי נמנעת עם ג'ו תוך כדי קריאה, דווקא אהבתי שהשם שלי מוגדר כל כך ואי אפשר להתבלבל ולחשוב בטעות שאני בן (זו הרי הפאדיחה הכי גדולה שעלולה לקרות לתלמידת בית ספר כשמקריאים שמות). נראה לי שגם היום בחורה כמו ג'וזפין מארץ' הייתה מתוסכלת. אמריקאים ממשיכים לתת לילדיהם (ובעצם - גם עמים סלאבים, לטינים וכו') שמות מאוד ברורים מגדרית וחפים מטרנד היוניסקס, שהפך כבר לנורמה בארץ.

6 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

הזליגה למחוזות היוניסקס היא תמיד מכיוון השמות הגבריים: עמית, רוני, ליאור וכו' הם כבר מזמן לא שמות מובהקים של בנים, אבל מיכל, יעל, ענת נשארו שמות של בנות.
וזה קורה רק בשמות חדשים יחסית, יחזקאל, חיים ואפרים נותרו גבריים למהדרין.

marjorie morningstar אמר/ה...

כמו שבנים לא ילבשו חצאיות (בדרך כלל) אבל להפך כמובן שכן.

danra אמר/ה...

אני מאמינה שלשם יש השפעה כלשהי על עיצוב הנשיות/גבריות שלנו. לא בהכרח שנזרום איתו לפעמים ההפך.
לי יש שם של בנים. כשהייתי קטנה הייתי מתעצבנת ממש מילדים שהיו אומרים לי שיש לי שם של בן (והכי הייתי נראית ילדה בלונדינית כזו). הייתי חוזרת הביתה וצורחת שיפסיקו לקרוא לי ככה....
עם הזמן השם הזה נהיה מאוד טנדי לבנות והיום הוא כבר ממש לא חריג ואפילו מאוד נפוץ. עם זאת עדיין יש כאלו שלא מבינים אך יש לי שם של בנים....
אם יהיו לי ילדים אני מאמינה שאבחר בשם שמזוהה עם המגדר שלהם, יש מספיק עניינים בחיים, לא צריך להוסיף את השם לזה....

marjorie morningstar אמר/ה...

וואו, הפתעת אותי. משום מה הייתה לי תחושה שקוראים לך ענת.

danra אמר/ה...

מה?.... למה ענת למה?....P:

marjorie morningstar אמר/ה...

אמרת סיכול אותיות של שם הבלוג, אז זה הראשון שקפץ לי לראש.

עיצוב Picture Window. מופעל על ידי Blogger.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...